DUIMPJES OMHOOG VOOR ULAAN!

Een verslagje van Nele
 
24 november 2014
 
Mijn lieve Ulaan, mijn eigen paardje, hij die hier geboren is terwijl ik naast zijn mams in de stal zat... is gisteren terug bij ons geland, na een graas-revalidatie op de sappige weide van de buren. Ulaan heeft een heel zwaar half jaar achter de rug. In maart-april-mei van dit jaar herviel hij verschillende keren met koliek. Hij was ongelooflijk fel vermagerd en dankzij de goede zorgen en terbeschikkingstelling van de weide van Nathalie en Jef in Blauberg én van Sofie, Roel, Nell en Walt in Herselt, is Ulaan heel mooi bekomen en heeft hij terug wat kilo's aan zijn 22-jarige paardenlijf.  We hebben alle mogelijke klassieke en andere onderzoeken laten uitvoeren, maar het blijft gissen naar de oorzaak. Gisteren heeft mijn lieve schat weer een koliekaanval gehad. Gelukkig is hij er heel snel doorheen geraakt. Hij staat nu terug bij zijn vaste maatjes in de kudde en is er terug the big chief... op zijn subtiele, correcte manier. Dankjewel aan alle behulpzame en betrokken mensen die er gisteren alweer waren om Ulaan en mij te ondersteunen! Het blijft vreselijk pakkend om een paard te zien pijn lijden en vechten voor zijn gezondheid.
 
Duimen jullie mee dat deze kanjer stevig op zijn beentjes blijft?

 
 
Verslagje: Nele
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.